Amazon – LBU akcijų portfelyje

Šiame straipsnyje aptarsime antrąją įmonę, kurią pasirinkome į LBU akcijų portfelį. Tai daugeliui gerai žinoma įmonė Amazon. Toliau straipsnyje – nuo įmonės istorijos, augimo perspektyvos iki rizikų ir iššūkių, su kuriomis ši kompanija gali susidurti.

Amazon istorija

Įmonės istorija prasideda 1994 m., kai Jeffas Bezosas, buvęs „Wall Street“ analitikas, nusprendė kurti savo verslą. Idėja gimė iš besiplečiančios interneto galimybių rinkos – Bezosas suvokė, kad internetas turi potencialo pakeisti prekybos sektorių. Jis pasirinko knygų pardavimą, nes tuo metu knygos buvo populiarus produktas, o internete jas parduoti buvo lengviau, nes skaitmeninės knygų duomenų bazės galėjo padėti vartotojams pasirinkti prekes, kurių mažmeninės parduotuvės negalėjo pasiūlyti.

Pirmieji metai ir verslo augimas

1995 m. Amazon pradėjo savo veiklą kaip internetinė knygų parduotuvė, įsikūrusi Bezo šeimos garaže Sietle, Vašingtone. Sėkmė buvo akivaizdi – per pirmuosius kelis mėnesius svetainė pardavė knygų klientams visose Jungtinėse Amerikos Valstijose ir netgi tarptautiniu mastu. Tais laikais Bezos veikė itin ambicingai – jo vizija buvo sukurti „viską parduodantį“ prekybos centrą, kuriame vartotojai galėtų įsigyti įvairiausių prekių internetu.

Laikui bėgant, J. Bezos įkurta kompanija pradėjo plėsti asortimentą. Pradėjęs nuo knygų, jis perėjo prie muzikos CD, vėliau prie elektronikos, žaislų ir daugelio kitų produktų. 2005 m. pristatė „Amazon Prime“ narystės programą, suteikiančią galimybę gauti greitą ir nemokamą prekių pristatymą už metinį mokestį. Ši programa greitai tapo populiaria ir leido pritraukti milijonus lojalių klientų visame pasaulyje.

Įmonė taip pat pradėjo plėsti savo veiklą už e. prekybos ribų. 2006 m. buvo pristatytas „Amazon Web Services“ (AWS), skirtas debesų kompiuterijai. AWS per kelis metus tapo viena iš pagrindinių pasaulio debesų kompiuterijos platformų, naudojama tiek didelių korporacijų, tiek smulkaus verslo ir individualių kūrėjų. Šiandien AWS yra viena pelningiausių kompanijos veiklų, užtikrinanti didžiąją dalį įmonės pelno ir tapusi esmine pasaulinės IT infrastruktūros dalimi.

2014 m. kompanija pristatė „Alexa“ – dirbtinio intelekto asistentą, kuris tapo viena populiariausių išmaniųjų namų technologijų. 2016 m. pristatytos „Amazon Go“ parduotuvės be kasų, leidžiančios klientams apsipirkti be kasininkų, remiantis dirbtinio intelekto ir sensorių sistema. Tai pademonstravo Amazon pastangas keisti ir fizinės prekybos sektorių.

Šiandien Amazon užima dominuojančią padėtį daugelyje sektorių – nuo e. prekybos ir debesų kompiuterijos iki dirbtinio intelekto ir pramogų srities.

Verslo veiklos apimtis ir pelno šaltiniai

„Amazon“ yra viena didžiausių ir įvairiapusiškiausių technologijų kompanijų pasaulyje, veiklą pradėjusi kaip internetinė knygų parduotuvė ir per pastaruosius kelis dešimtmečius išsiplėtusi į daugelį skirtingų verslo sričių. Nors šiandien „Amazon“ apima daugybę veiklų, jos pajamos ateina iš kelių pagrindinių sričių.

Elektroninė prekyba

Elektroninė prekyba yra „Amazon“ veiklos pagrindas ir išlieka viena svarbiausių pajamų šaltinių. Pradėjusi nuo knygų pardavimo, ji išplėtė asortimentą, įtraukė elektronikos, drabužių, maisto, namų apyvokos prekių ir daugybę kitų kategorijų. Per „Amazon Marketplace“ platformą parduodamos ir trečiųjų šalių prekes, o tai leidžia „Amazon“ užsidirbti ne tik iš tiesioginių pardavimų, bet ir iš komisinio mokesčio už prekybą svetainėje.

Svarbu paminėti, kad ši e. prekybos platforma veikia beveik visose pasaulio šalyse, o tai padeda įmonei pasiekti milžinišką auditoriją ir augti. Šioje srityje taip pat įdiegtas itin efektyvus logistikos tinklas, leidžiantis užtikrinti greitą ir patikimą prekių pristatymą. Tačiau net ir būdama tokia didelė e. prekybos kompanija, ji daugiausia pelno gauna ne iš elektroninės prekybos.

Amazon Web Services (AWS) – debesų kompiuterija

AWS yra viena iš pelningiausių kompanijos veiklų ir šiandien yra pagrindinis įmonės pelno šaltinis. 2006 m. įkurtas „AWS“ teikia debesų kompiuterijos paslaugas – tai apima tiek infrastruktūros, tiek programinės įrangos nuomą kitiems verslams ir kūrėjams. AWS klientai yra įvairios įmonės, kurios naudojasi debesų sprendimais duomenų saugojimui, analitikai, serverių veikimui ir daugybei kitų IT procesų.

Dėl savo infrastruktūros dydžio ir lankstumo AWS tapo labai populiarus pasirinkimas, uždirbantis didelį pelną dėl didelės paklausos. Tai tapo strategine kompanijos sritimi, kuri teikia stabilias ir pelningas pajamas, mažai priklausomas nuo e. prekybos svyravimų.

Prenumeratos paslaugos: Amazon Prime

„Amazon Prime“ narystės programa yra kita svarbi įmonės pajamų dalis. „Prime“ nariai už mėnesinį arba metinį mokestį gauna įvairias privilegijas, įskaitant greitą ir nemokamą pristatymą, prieigą prie „Prime Video“ (filmai ir serialai), „Prime Music“ (muzikos transliacija) bei kitų paslaugų. Tai padeda kompanijai užsitikrinti lojalių klientų bazę, kurie nuolat perka ir naudojasi kompanijos paslaugomis.

Ši prenumeratos sistema sukuria pastovų pajamų srautą, nes vartotojai dažnai renkasi ilgalaikes narystes. Be to, „Prime“ nauda padeda išlaikyti konkurencingumą ir skatina dažnesnį pirkimą, todėl yra laikoma vienu sėkmingiausių lojalumo programų modelių.

Įrenginiai ir dirbtinis intelektas

Kompanija taip pat investuoja į išmaniųjų įrenginių kūrimą. Įmonė sukūrė ir parduoda tokius prietaisus kaip „Kindle“ elektroninės knygų skaityklės, „Fire“ planšetės ir „Echo“ išmanieji garsiakalbiai su „Alexa“ – dirbtinio intelekto asistentu. Alexa tapo viena populiariausių išmaniųjų namų technologijų, leidžiančių valdyti įvairius prietaisus balsu. Šie produktai rodo inovacijų potencialą technologijų srityje ir siekį įsitvirtinti išmaniųjų namų bei balso technologijų rinkose.

Fizinės parduotuvės

Nors įmonė yra žinoma kaip internetinės prekybos lyderė, ji taip pat žengia ir į fizinę prekybą. Įmonė valdo keletą parduotuvių tinklų, įskaitant „Amazon Go“ parduotuves, kurios veikia be tradicinių kasų. Šiose parduotuvėse klientai gali apsipirkti be kasininkų – vietoj to naudojamos dirbtinio intelekto ir jutiklių sistemos, kurios leidžia automatiškai skaičiuoti prekes ir nuskaičiuoti mokestį, kai klientas išeina iš parduotuvės. Šios parduotuvės yra vienas iš kompanijos eksperimentų, kaip pritaikyti technologijas fizinėje mažmeninėje prekyboje.

Eiversifikuotas veiklos modelis

Šiandien „Amazon“ yra daugiašakė įmonė, turinti veiklos sritis nuo e. prekybos iki debesų kompiuterijos, skaitmeninių paslaugų ir dirbtinio intelekto technologijų. Didelė dalis pajamų ateina iš prekybos, tačiau didžiausią pelną generuoja AWS. Šis veiklų derinys suteikia įmonei lankstumą ir stabilumą, o inovatyvūs sprendimai bei plataus masto verslo modelis leidžia kompanijai užimti lyderio poziciją pasaulinėje rinkoje.

Asmeninė patirtis naudojant Amazon produktus

Šiandien technologijos suteikia daugybę galimybių gauti informaciją apie filmus, serialus ir mėgstamus žaidimus. Mes, LBU, patys dažnai naudojame IMDb, Twitch ir Amazon.de platformas, kurios leidžia susipažinti su pramogomis, gauti reikalingą informaciją ir patogiai įsigyti produktus internetu.

IMDb – puikus šaltinis kino ir televizijos mėgėjams

IMDb yra viena pagrindinių mūsų naudojamų platformų, kai norime sužinoti daugiau apie filmus ar serialus. Čia galime rasti įvairios informacijos: nuo bendro vertinimo iki atsiliepimų, aktorių sąrašų bei filmavimo vietų. Mums tai tampa savotišku gidu, kuris padeda pasirinkti, ką žiūrėti, o komentarai suteikia kitų žiūrovų įspūdžius. Tai patogi platforma, kai norime sužinoti apie naują filmą arba prisiminti, kas vaidino kuriame nors pamėgtame seriale.

Twitch – mėgstamiausių žaidimų bendruomenė

Kaip patys mėgstame žaisti kompiuterinius žaidimus, taip ir mėgstame stebėti kitų žmonių žaidimus Twitch platformoje. Tai suteikia galimybę prisijungti prie mėgstamų žaidimų bendruomenės, sekti populiariausius žaidimus ir suprasti, kaip kiti įvaldo įvairias strategijas. Kartais tai tiesiog geras būdas lengvai praleisti laiką, matant profesionalius žaidėjus arba mėgėjus, kurie nuoširdžiai mėgaujasi savo aistra. Tokios transliacijos suteikia pramogą, o kartu galime išmokti naujų dalykų apie žaidimų pasaulį. Be to, smagu stebėti Twitch transliuotojų reakcijas į įvykius žaidime ar bendrauti su kitais žiūrovais per pokalbių funkciją.

Amazon.de – patogus būdas apsipirkti

Amazon.de yra viena pagrindinių platformų, kurioje kartais įsigyjame įvairių prekių. Mums patinka jos platus pasirinkimas ir galimybė įsigyti prekes, kurios ne visada pasiekiamos vietinėse parduotuvėse. Nors nesinaudojame „Prime“ paslaugomis, mums pakanka standartinio pristatymo, kuris dažniausiai yra patikimas ir greitas. Taip pat, yra tekę patirti, kuomet Amazon leido grąžinti atgal nepatikusią prekę, kurios grąžinimą kompensavo. Tai skatina ir toliau naudotis Amazon internetine parduotuve.

Amazon Games

Grįžtant prie vaizdo žaidimų, svarbu paminėti, kad naudojame ir Amazon Games platformą ir šiuo metu žaidžiame jų naujausią MMORPG žaidimą „Throne and Liberty“. Tai įtraukiančio pobūdžio žaidimas, leidžiantis tyrinėti fantastišką pasaulį, dalyvauti mūšiuose ir patirti dinamišką žaidimo eigą. Įmonė taip pat dirba su „Tomb Raider“ serijos tęsinio kūrimu, tad laukiame, kol pasirodys ir šis legendinis žaidimas, atnešiantis naujų nuotykių į šią ikoninės serijos dalį.

AWS – paslaugos, kuriomis naudojasi lyderiai

Nors patys nesinaudojame AWS paslaugomis, žinome, kad jomis kad naudojasi daugelis mūsų naudojamų įmonių. Tai tokios įmonės kaip Nasdaq, Pinterest, Adobe, Netlifx, Samsung, Spotify ir United Airlines. Šios kompanijos naudoja AWS sprendimus savo veiklai optimizuoti ir klientams teikti aukštos kokybės paslaugas. Tai rodo, kad AWS yra patikima ir plačiai naudojama platforma, kuri padeda įmonėms efektyviai valdyti savo IT infrastruktūrą ir užtikrinti sklandų paslaugų teikimą.

Amazon plėtra, inovacijos ir ateities tikslai

„Amazon“ yra viena iš didžiausių pasaulio technologijų kompanijų, kuri nuolat plečiasi, investuoja į naujas technologijas ir siekia išlaikyti savo pozicijas kaip pramonės lyderė. Jos veiklos spektras apima elektroninę prekybą, debesų kompiuteriją, dirbtinį intelektą ir naujas logistikos bei sveikatos technologijas. Ateityje įmonė tikisi toliau plėsti savo veiklą įvairiuose sektoriuose, pasitelkdama inovacijas ir technologijų pažangą.

Dirbtinis intelektas (AI)

Dirbtinis intelektas yra viena iš pagrindinių „Amazon“ plėtros sričių. „Alexa“ – „Amazon“ sukurta išmaniųjų namų asistentė – yra AI produktas, naudojamas milijonų vartotojų visame pasaulyje, kad palengvintų kasdienę veiklą, valdytų išmaniuosius įrenginius ir teiktų informaciją. Be to, kompanija diegia AI technologijas savo logistikos grandinėje, siekdama optimizuoti sandėlių valdymą ir užtikrinti greitesnį prekių pristatymą. AI technologijos naudojamos ir AWS platformoje, suteikiant verslams galimybę diegti mašininio mokymosi ir dirbtinio intelekto sprendimus jų veikloje.

Debesų kompiuterija (AWS)

AWS yra viena iš pelningiausių šios kompanijos verslo sričių. Debesų kompiuterijos paslaugos yra skirtos verslams ir kūrėjams, norintiems pasinaudoti duomenų saugojimo, analizės ir dirbtinio intelekto galimybėmis. AWS konkuruoja su kitomis technologijų gigantų platformomis, tokiomis kaip „Google Cloud“ ir „Microsoft Azure“, ir užtikrina pasaulinės IT infrastruktūros pagrindą tokioms įmonėms kaip Netflix, Airbnb, Pinterest, ir Nasdaq. „Amazon“ planuoja toliau plėsti AWS paslaugas, siūlydama naujas funkcijas, skirtas didelėms duomenų apimtims valdyti, dirbtinio intelekto sprendimams kurti ir įvairioms IT sistemoms valdyti.

Logistikos inovacijos ir autonominiai sprendimai

„Amazon“ yra žinoma dėl savo pažangių logistikos sprendimų. Įmonė aktyviai investuoja į autonominius pristatymo būdus, siekdama padidinti veiklos efektyvumą. Vienas iš novatoriškiausių projektų yra „Amazon Prime Air“, kuris naudoja dronus prekių pristatymui. „Amazon“ taip pat naudoja robotus savo sandėliuose, kad automatizuotų prekių tvarkymą ir pakrovimą, taip sutaupydama laiko ir sumažindama darbo sąnaudas.

Sveikatos technologijos (Amazon Pharmacy)

Sveikatos priežiūros sektorius yra dar viena sritis, į kurią „Amazon“ pastaraisiais metais aktyviai investuoja. „Amazon Pharmacy“ platforma leidžia klientams įsigyti receptinius vaistus tiesiogiai internetu ir gauti juos pristatytus į namus. Be to, įmonė perka ir kuria sveikatos technologijų įmones, siekdama teikti naujoviškus sprendimus sveikatos priežiūros srityje, tokius kaip virtualios konsultacijos, sveikatos stebėjimo prietaisai ir pažangūs diagnostikos metodai.

Pramogų industrija (Amazon Prime Video ir Amazon Games)

„Amazon“ taip pat yra aktyvi pramogų rinkoje. „Amazon Prime Video“ yra viena populiariausių vaizdo transliavimo platformų, konkuruojanti su „Netflix“ ir „Disney+“. „Amazon Games“ padalinys investuoja į vaizdo žaidimų kūrimą ir leidybą. Neseniai „Amazon Games“ išleido MMORPG žaidimą „Throne and Liberty“ ir kuria naują „Tomb Raider“ serijos dalį. „Amazon“ tikslas – tapti reikšmingu žaidėju pramogų ir žaidimų rinkose, siekiant pritraukti platesnę auditoriją.

Ateities tikslai

Ateityje kompanija planuoja dar labiau stiprinti savo pozicijas technologijų sektoriuje ir plėstis į naujas rinkas. Vienas iš pagrindinių tikslų – pasiekti anglies neutralumą iki 2040 m. ir naudoti 100 % atsinaujinančią energiją iki 2025 m. Įmonė taip pat siekia tapti lyderiu sveikatos priežiūros sektoriuje, toliau tobulindama medicinos paslaugas ir teikdama novatoriškas technologijas, kurios gali palengvinti pacientų priežiūrą ir gydymą. Be to, įmonė ketina plėsti AI ir autonominių sistemų integraciją į savo logistikos ir prekybos platformas, siekdama optimizuoti prekių tiekimą ir mažinti veiklos išlaidas.

Amazon rizikos ir iššūkiai

Nors „Amazon“ yra viena iš didžiausių pasaulio technologijų ir prekybos įmonių, ji susiduria su tam tikromis rizikomis ir iššūkiais, kurie gali paveikti jos ilgalaikę sėkmę ir augimą. Šios rizikos yra svarbios atsižvelgiant į sparčiai besikeičiantį verslo aplinkos kontekstą, kuriame „Amazon“ veikia.

Konkurencija su kitais technologijų gigantais

„Amazon“ nuolat konkuruoja su kitomis didžiosiomis technologijų ir prekybos įmonėmis, tokiomis kaip „Microsoft“, „Alphabet“ („Google“), „Apple“, „Walmart“ ir „Alibaba“. Kiekviena iš šių kompanijų siekia įsitvirtinti įvairiose rinkose, pradedant debesų kompiuterija ir baigiant dirbtinio intelekto sprendimais. Pavyzdžiui, „Microsoft“ ir „Google“ yra tiesioginiai konkurentai „Amazon Web Services“ (AWS) rinkoje, o „Walmart“ ir „Alibaba“ stiprina pozicijas e. prekybos sektoriuje, siekdami konkuruoti su „Amazon“. Intensyvi konkurencija skatina „Amazon“ nuolat investuoti į inovacijas, tačiau tuo pačiu didina spaudimą mažinti kainas ir siekti efektyvumo.

Reguliavimo rizika ir teisės aktai

„Amazon“, kaip ir kiti technologijų gigantai, susiduria su augančia reguliavimo rizika. Europos Sąjungoje, JAV ir kitose rinkose vis daugiau dėmesio skiriama tokiems klausimams kaip monopolija, duomenų privatumas, darbo sąlygos ir vartotojų apsauga. Reguliavimo institucijos siekia užtikrinti, kad „Amazon“ ir panašios įmonės nepiktnaudžiautų savo dominuojančia padėtimi rinkoje. Griežtesni reglamentai ir didesni apribojimai gali turėti didelį poveikį „Amazon“ veiklai, priversdami keisti verslo modelius arba mažinti tam tikrų paslaugų apimtis.

Technologinių inovacijų tempas

Technologijų sektorius vystosi labai sparčiai, todėl „Amazon“ turi nuolat inovuoti ir prisitaikyti prie pokyčių, kad išlaikytų konkurencinį pranašumą. Tokios sritys kaip dirbtinis intelektas, logistikos automatizavimas ir debesų kompiuterija reikalauja didelių investicijų, o jų grąža gali būti ne iš karto matoma. Be to, inovacijų tempas verčia „Amazon“ nuolat tyrinėti naujas technologijas, kartu valdant investicijų riziką ir išlaikant veiklos efektyvumą.

Darbuotojų darbo sąlygos ir sąnaudų kontrolė

„Amazon“ dažnai kritikuojama dėl darbo sąlygų savo sandėliuose ir logistikos centruose. Aukšti darbo reikalavimai, ilgos darbo valandos ir intensyvus tempas sukelia susirūpinimą tiek darbuotojams, tiek visuomenei. Darbuotojų reikalavimai pagerinti darbo sąlygas ir didinti atlyginimus gali padidinti „Amazon“ veiklos sąnaudas. Tai taip pat gali priversti kompaniją daugiau investuoti į automatizaciją, tačiau šis procesas yra sudėtingas ir brangus.

Priklausomybė nuo elektroninės prekybos ir AWS

Nors „Amazon“ diversifikavo savo veiklą į tokias sritis kaip pramogos (Amazon Prime Video) ir sveikatos priežiūra (Amazon Pharmacy), pagrindiniai pajamų šaltiniai lieka elektroninė prekyba ir AWS. Bet kokie pokyčiai šiose rinkose, pavyzdžiui, dėl ekonominių nuosmukių, technologinių problemų ar reguliavimo, gali turėti reikšmingą poveikį įmonės pelnui. Elektroninė prekyba yra jautri vartotojų elgsenos pokyčiams, o AWS – labai konkurencinga rinka, kurioje „Amazon“ turi išlaikyti nuolatinį technologinį pranašumą.

Vartotojų privatumas ir duomenų apsauga

Didėjantis vartotojų privatumo svarbumas kelia iššūkių ir „Amazon“, nes įmonė renka didelius duomenų kiekius per savo e. prekybos platformą, „Alexa“ ir kitus produktus. Sugriežtinti duomenų apsaugos įstatymai, tokie kaip Europos Sąjungos Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (GDPR), gali apriboti „Amazon“ galimybes rinkti ir naudoti duomenis, o tai gali turėti neigiamos įtakos asmeniškai pritaikytoms reklamos strategijoms ir kitoms personalizuotoms paslaugoms.

Išvada

„Amazon“ yra stipri ir inovatyvi technologijų kompanija, kuri turi puikias augimo galimybes, tačiau taip pat susiduria su įvairiais iššūkiais ir rizikomis. Konkurencija, reguliavimo spaudimas, darbuotojų darbo sąlygų klausimai, priklausomybė nuo pagrindinių pajamų šaltinių ir vartotojų privatumo problemos yra tik keletas veiksnių, kurie gali turėti įtakos jos ateičiai. Nepaisant šių iššūkių, „Amazon“ sugebėjimas prisitaikyti prie besikeičiančių rinkos sąlygų, stiprios technologijų investicijos ir gebėjimas nuolat kurti inovacijas suteikia šiai įmonei didelį ilgalaikį potencialą.

P. S. Tiek šis, tiek sekantys straipsniai nėra finansinis patarimas. Nepaisant mūsų tikėjimo portfelio sėkme, nėra garantijų, kad taip ir bus. Prieš investuodami, atlikite savarankišką analizę.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Į viršų